Skadeanmälan
Spårvagn är ett av de säkraste sätten att färdas på, men vad gäller om det skulle ske en olycka?
Påbörja en skadeanmälanOm olyckan är framme
Har du inte möjlighet att skriva ut skadeblanketten så kan du få en postad hem till dig. Kontakta vår skadereglering för hjälp genom att mejla skador@sparvagen.goteborg.se eller ring vår växel 031-732 10 00.
Vad händer sen?
- När vi fått in en komplett skadeanmälan vidarebefordras din anmälan till vårt handläggande försäkringsbolag, Van Ameyde.
- När Van Ameyde mottagit din skadeanmälan kommer en handläggare att kontakta dig.
- Du kommer att få information från din handläggare på Van Ameyde om hur och var du skickar in ditt underlag så som kvitton i original och eventuella läkarintyg. Underlaget ska inte skickas till oss på Göteborgs Spårvägar.
Vad kan leda till ersättning?
Personskador
-
Du kan få ersättning från Göteborgs Spårvägar när du skadat dig på en spårvagn, skadat dig vid på eller avstigning eller blir påkörd eller tillstött av en spårvagn på ett sätt som leder till skada. Vi ersätter inte skador som orsakats av yttre händelse, som inte kan härledas till spårvagnsdriften. Till exempel om någon kastar en sten på spårvagnen och glassplitter medför personskada.
Egendomsskador
-
Egendom ersätts endast om Göteborgs Spårvägar gjort fel eller varit försumlig under resan. Till exempel ersätts inte skador på kläder som uppstått genom klotterfärg, snus eller tuggummi.
Fordonsskador
-
Om ditt fordon skadats vid en sammanstötning med en spårvagn ska du omgående kontakta ditt försäkringsbolag som i sin tur kontaktar Göteborgs Spårvägar.