Hoppa till huvudinnehåll

Systemförvaltare EAM sökes av Göteborgs Spårvägar

Arbetsplatsbeskrivning

Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass?

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att ha drivit projekt och är van att arbeta i IT-system? Trivs du med att ta ansvar samt har ett analytiskt och strukturerat förhållningssätt för att uppnå förbättringar? Då kan du vara vår Systemförvaltare EAM!

Som Systemförvaltare EAM ingår du i enheten som har hand om drift- och materialförsörjning inom avdelningen Infrastruktur och driftsäkring. Detta är en nyinrättad tjänst och du kommer rapportera direkt till enhetschefen.

Avdelningen har ett huvuduppdrag från Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg i form av utförandeentreprenadavtal som gäller till och med 2034. Uppdraget innebär att bedriva underhåll av spårvägssanläggningen inom Göteborgs och Mölndals stad med målsättningen att leverera en driftsäker och optimerad spårvägsanläggning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Bedriva verksamheten enligt fastställd organisationsplan i Delegeringsplan Göteborgs Spårvägar AB, enligt gällande lagar, förordningar och föreskrifter

• Ansvara för att systemstöden är tillgängliga för verksamheten enligt överenskommen nivå

• First line support gällande avdelningens affärssystem

• Vara avdelningens representant i förvaltningsorganisationen inom bolaget

• Vara delaktig med att förbättra rutiner och arbetssätt inom Infrastruktur

• Vara delaktig i Göteborg Spårvägars förbättringsarbete gällande affärssystem

• Genomföra utbildningar i affärssystemet för samtlig personal inom avdelningen

• Medverka vid test och validering av affärssystemet

• Driva Super User gruppen

• Tillse att prioritering genomförs, estimering av tid och kostnader

Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildning. Vi värnar om samarbete och prestigelöshet där kunskapsöverföring och ett stöttande klimat mellan oss kollegor ger goda förutsättningar för att lyckas med våra uppdrag. Du kommer ingå i en grupp med duktiga och engagerade kollegor. Arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar, 40 timmar i veckan. Vi tillämpar flextid. Viss möjlighet till distansarbete finns.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är driven, analytisk och som ansvarar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du använder tiden effektivt samt arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt samtidigt som du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Tjänsten innefattar många sociala kontaktytor varför du behöver ha god samarbets- och kommunikationsförmåga och kunna uttrycka dig tydligt och effektivt såväl muntligt som skriftligt. Du trivs med att vara en representant samt bygga nätverk utanför din egen enhets verksamhetsområde.

Du har också:

• Avslutad gymnasieutbildning

• Arbetserfarenhet av IT system

• Erfarenhet av att ha drivit projekt inom affärssystem

• Svenskt körkort behörighet B

• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift

• Goda kunskaper i engelska

• Goda kunskaper i Office 365

Det är meriterande om du har:

• Eftergymnasial utbildning inom relevant område

• Erfarenhet av Hexacon och/eller EAM

• Arbetserfarenhet av First line support

Som en del i denna rekryteringsprocess kan du komma att bli inbjuden till att genomföra ett antal arbetspsykologiska tester. Var extra observant på din e-post då det troligtvis är så vi kommer att kontakta dig.

Låter det fortfarande intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Provanställning sex månader tillämpas.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Ansökan

Ansök senast: 2024-04-04

Referensnummer: C175190

Välkommen att göra en digital ansökan via denna länk

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktpersoner

Clas-Göran Yngve

Enhetschef Drift och materialförsörjning

clas-goran.yngve@sparvagen.goteborg.se

Vladimir Prodanovic

Vision


Tillbaka till alla lediga jobb