Hoppa till huvudinnehåll
Kvinna stiger på buss

96 % nöjda kunder i kundnöjdhetsmätning

Återigen är Västtrafiks ombordmätning av hur nöjda kunderna är rolig läsning! Göteborgs Spårvägar når 96 % nöjda kunder i omdömet om senaste resan med våra busslinjer.

I ombordmätningarna som Västtrafik utför varje kvartal genomförs intervjuer med ca 600 resenärer. Frågorna handlar om åtta olika delområden på just den linjen man åker med samt totalbedömningen om hur nöjd man är med sista resan. I mätningen för kvartal 2 nådde Göteborgs Spårvägar mer än kravnivå på alla områden.

Når vi bra resultat i årets fyra mätningar så kan det ge bonus i form av mer intäkter. Men bonus är inte allt, fortsätter vi med så här fina resultat kan vi också locka nya kunder att åka med oss. Det är väl den största bonusen på lång sikt.

För ytterligare information, kontakta

Dan Paulström, processutvecklare på Göteborgs Spårvägar, Affärsenhet Buss
dan.paulstrom@sparvagen.goteborg.se
031-732 15 59/0707-80 94 95

Publicerad