Hoppa till huvudinnehåll
Passagerar stiger på en spårvagn

2019 rekordår för Göteborgs Spårvägar – 141 miljoner spårvagnsresor

Antalet spårvagnsresor ökade från 131 miljoner under 2018 till 141 miljoner resor 2019. Dessutom ökade kundnöjdheten inom alla mätområden.

– När det gäller det ökade spårvagnsresandet så tror jag det är en kombination mellan problem med framkomligheten med bil i Göteborg samt att det är högkonjunktur där fler personer behöver ta sig till jobbet, säger Bernt-Erik Johansson, affärsområdeschef Spårvagn på Göteborgs Spårvägar.

Varje år mäter Göteborgs Spårvägar hur nöjda resenärerna är med sin senaste spårvagnsresa. Resultatet från undersökningen visar att kunderna är mer nöjda än året innan. Det gäller samtliga mätta områden som trevligt bemötande, punktlighet och trygghet ombord med flera.

– Orsaken till den ökade kundnöjdheten får vi tillskriva vår medarbetare, säger Bernt-Erik Johansson, vi gör helt enkelt ett bättre jobb.

Bernt-Erik Johansson, affärsområdeschef Spårvagn
Sammanfattning av kundnöjdheten för år 2018 samt 2019

Publicerad

Kontakt