Tappat eller glömt något på stadstrafikens fordon?

Om du har tappat eller glömt något på våra bussar, spårvagnar eller båtar kan du göra en förlustanmälan här på webbplatsen, kontakta oss per telefon eller besöka oss. Kvarglömt gods inkommer till hittegodsavdelningen tidigast nästkommande vardag.

Alla föremål som hittas på linjer inom Göteborgs Stadstrafik lämnas till Västtrafik Hittegods. Registrera ditt borttappade föremål här och besök oss sedan på Hotellplatsen 4, vid hållplats Centralstationen. För att vi ska vara säkra på att föremålet är ditt behöver vi en detaljerad beskrivning.

För mobiltelefoner efterfrågar vi:

  • Märke och modell samt färg
  • Serienummer eller IMEI-nummer
  • Kvitto

För andra kapitalvaror, exempelvis MP3-spelare, efterfrågar vi:

  • Märke, modell samt färg
  • Serienummer
  • Kvitto

Kan du inte beskriva föremålet eller uppvisa ägandebevis har vi tyvärr ingen möjlighet att lämna ut föremålet. Hittegods så som vantar, mössor, halsdukar och paraplyer sparas i tio dagar, övriga föremål förvaras i 30 dagar. Har vi kunnat identifiera ägaren kan föremålen sparas upp till 6 månader. Därefter skänks föremålen till välgörenhet.

Återlämning

Föremål som tappats kan tidigast återlämnas dagen därpå, från klockan 08.00. Är det helg kan föremålet hämtas följande helgfri vardag, från klockan 08.00. Det kan dröja upp till en vecka innan vi fått in det föremål som du tappat.

Vi tar ut en avgift på 20 kronor vid utlämnande av vantar, mössor, halsdukar och paraplyer. För övrigt gods tar vi ut en avgift om 50 kronor.

Besök

Hotellplatsen 4, Göteborg
Hållplats Centralstationen

Öppettider

Måndag – fredag klockan 08.00 – 19.00
Lördag klockan 10.00 – 16.00

Telefon

031-80 20 88

Mejl

hittegodset@sparvagen.goteborg.se

 

Välkommen!